El Parlament i el Consell Europeu van votar el 16 d’abril de 2014 la Directiva 2014/55 / UE sobre facturació electrònica en contractació pública. Aquesta Directiva estableix el marc jurídic per a l’establiment d’una norma europea (EN 16931) i requereix que els Estats membres l’adoptin a totes les seves administracions i entitats públiques a l’hora de rebre i processar factures dels seus proveïdors.
El Comitè Europeu de Normalització (CEN) ha sigut l’encarregat de publicar oficialment amb el principal objectiu de permetre a qualsevol empresa de la UE comunicar-se electrònicament amb qualsevol institució governamental europea.
La norma obliga a tots els sistemes de facturació electrònica utilitzats per les administracions públiques d’Europa a ser actualitzats i a implementar l’estàndard abans de l’abril de 2019 quan comenci a dictar la Directiva de la UE. La norma europea EN 16931 accepta tres formats diferents d’eInvoices, els quals les administracions públiques hauran de poder processar: